1 października 2017 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie znaku towarowego Unii Europejskiej (EUTM). Rozporządzenie zmieni niektóre zasady rejestracji unijnych znaków towarowych w Europejskim Urzędzie…
Nazwa leku jest bardzo istotnym elementem strategii marketingowej produktów leczniczych, kluczowym dla ich funkcjonowania na rynku. Producent lub podmiot odpowiedzialny nadaje nazwę na samym początku drogi, w momencie składania wniosku o dopuszczenie do obrotu w Urzędzie…
Raczkujący start-up technologiczny na początku drogi do komercjalizacji swojego rozwiązania musi zmierzyć się z wieloma zagadnieniami. Należy do nich między innymi ochrona rozwiązań stanowiących podwaliny rozkręcanego biznesu, jako przedmiotów własności…
Już jutro Wigilia Świąt Bożego Narodzenia. Tego wyjątkowego wieczoru spotykamy się z bliskimi, aby zasiąść do kolacji świątecznej, a potem najczęściej obdarować się upominkami, które czekają na nas pod choinką….
„Całkiem niedawno temu…” na naszym profilu Facebook opublikowaliśmy bajkę. Przypomnijmy, że jej bohater – Małe Logo, marzyło o tym by zostać znakiem towarowym. Marzenie to jednak nie mogło się spełnić, gdyż Małe…
Rynek gier komputerowych to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki XXI wieku. Nieporównywalnie atrakcyjniejszy dla swoich wiernych fanów niż inne dziedziny nowych technologii, angażuje bez reszty twórców gier, od…
Emocje związane z Brexitem już trochę opadły, a realna perspektywa wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej oddaliła się na razie w nieokreśloną przyszłość. Pytania o sytuację po Brexicie pozostają jednak…
Niespełna siedemdziesiąt lat temu znany amerykański kryminolog Edwin H. Sutherland wprowadził pojęcie przestępstw „białych kołnierzyków” (white collar crimes) na określenie szeroko rozumianej przestępczości gospodarczej. „Białe kołnierzyki”, odnoszące się do dress…
Prawa własności intelektualnej składające się na aktywa przedsiębiorstwa to narzędzie, które stosowane w sposób rozważny i zaplanowany, pomaga budować pozycję, a także przewagę konkurencyjną na rynku. Budowa silnego portfolio praw…
