Przedsiębiorcy przeznaczają niemałe środki na budowę wizerunku marki oraz marketing produktów i usług. Dlatego niniejsze działania warto realizować w sposób bezpieczny i przed ich podjęciem przeprowadzić badania znaków towarowych, które pozwalają sprawdzić, czy dane oznaczenia można chronić i czy nie naruszają one praw osób trzecich. Badania prowadzą doświadczeni rzecznicy patentowi i specjaliści w dziedzinie ochrony własności przemysłowej. Polegają one na przeszukaniu zasobów specjalistycznych baz danych. Usługa ta pozwala lepiej zaplanować posunięcia biznesowe i jednocześnie uchronić przed konfliktem z innym podmiotem na rynku.
Klienci, którzy korzystają z badania znaków towarowych, cieszą się szerokim zakresem korzyści. Właściwie przeprowadzone staje się narzędziem służącym do:
- oceny zdolności odróżniającej i możliwości rejestracji oznaczenia jako znaku towarowego
- minimalizowania ryzyka naruszenia praw osób trzecich już na etapie poprzedzającym zgłoszenie, a tym samym oszczędności czasu i kosztów związanych z wprowadzeniem na rynek towarów oznaczonych danym znakiem
- stworzenia optymalnej strategii sprzedaży i promocji produktów oraz usług
- tworzenia wytycznych odnośnie rozwoju brandu i rodziny oznaczeń
- bardziej efektywnej ochrony własnych zasobów
- modyfikowania oznaczenia oraz wykazu towarów i usług w zgłoszeniu, co zwiększa szansę na uzyskanie ochrony
- monitorowania działań konkurencji
Proces badawczy polega na poszukiwaniu i analizie zgłoszonych i zarejestrowanych znaków towarowych, które są identyczne lub podobne do danego oznaczenia. Naszym klientom rekomendujemy przeprowadzenie badania przed zgłoszeniem znaku towarowego do rejestracji lub wprowadzeniem na rynek produktu bądź usługi opatrzonej danym oznaczeniem. Zapewniamy wsparcie doświadczonych rzeczników patentowych i wykwalifikowanych specjalistów do spraw badań. Korzystamy z ogólnodostępnych baz oferowanych przez Urząd Patentowy RP (UPRP), Europejski Urząd ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), Światową Organizację Własności Intelektualnej (WIPO), a także specjalistycznych komercyjnych narzędzi badawczych. Zdajemy sobie sprawę, że badania znaków towarowych to usługa o dużym znaczeniu dla podejmowanych decyzji biznesowych. Dlatego dbamy o to, by nasze raporty i opinie były przejrzyste oraz zawierały precyzyjne i praktyczne rekomendacje.
Usługi:
- poszukiwania znaków towarowych (badanie identyczności i podobieństwa oznaczeń)
- badania zdolności rejestrowej znaków słownych i graficznych
- badania dodatkowe odnośnie krajów Unii Europejskiej
- badania specjalne dla oznaczeń produktów farmaceutycznych i suplementów żywności w rejestrach nazw produktów leczniczych i suplementów diety
- badania czystości oznaczeń przed wprowadzeniem produktu lub usługi na rynek
- badania nazwy handlowej i domeny internetowej – poszukiwania nazw identycznych zawartych w rejestrach KRS, CEIDG, domen internetowych .pl, .com, .com.pl, .eu
- badania stanu prawnego
- badania portfolio oznaczeń
- badania internetowe używania nazwy na rynku
- poszukiwania niestandardowe, np. nazwy odmian roślin, oznaczenia geograficznego dla żywności, oznaczenia geograficznego dla alkoholi
- monitorowanie oznaczeń konkurencji
- IP due diligence
- doradztwo i pomoc w uzyskaniu WIPO Proof