Reklama i branding

Udostępnij:

Logotyp, nazwa produktu i identyfikacja wizualna firmy to bardzo cenne składniki majątku przedsiębiorstwa. W oparciu o nie buduje się rozpoznawalność marki oraz jej pozycję na rynku. Firmy nie szczędzą środków na tworzenie atrakcyjnych rozwiązań, które mają za zadanie przyciągać potencjalnych klientów i budować rozpoznawalną tożsamość produktów lub usług przez siebie oferowanych. Rejestrując poszczególne elementy takiego projektu, chronią go przed nieuczciwym wykorzystaniem i budują jego wartość na lata.

Praca projektantów i specjalistów od promocji może jednak pójść na marne, jeżeli w procesie kreacji od początku nie zostanie uwzględniony aspekt prawnej ochrony marki. Krótko mówiąc, służące reklamowym i marketingowym celom kreacje muszą spełniać kryteria kwalifikujące je do uzyskania ochrony jako znaki towarowe czy wzory przemysłowe. Jednocześnie kampanie reklamowe, które mają popularyzować produkty i usługi, muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa oraz normami etycznymi wypracowanymi i egzekwowanymi przez branżę reklamową.

W kancelarii JWP jesteśmy na bieżąco z trendami obowiązującymi w branży brandingowej i reklamowej. Dzięki temu umiejętnie dobieramy narzędzia i sposoby działania m.in. w przypadku naruszenia praw autorskich, dóbr osobistych czy nielegalnych działań związanych z nieuczciwą reklamą. Służymy pomocą również w sytuacji, gdy działania reklamowe mogły być realizowane z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. Wówczas zarówno na etapie przedsądowym, jak i w toku procesu oferujemy możliwość skorzystania z usług profesjonalnego pełnomocnika.

Wspieramy naszych klientów w zakresie:

  • badania i opiniowania zdolności rejestrowej wybranych oznaczeń i elementów identyfikacji wizualnej
  • badania czystości przed wprowadzeniem oznaczenia na rynek
  • postępowań rejestrowych przed krajowymi, europejskimi i międzynarodowymi urzędami w sprawach znaków towarowych czy wzorów przemysłowych
  • sporządzania opinii dotyczącej zgodności kampanii reklamowej z przepisami prawa
  • sporządzania umów na potrzeby realizacji kampanii marketingowych
  • prowadzenie postępowań przedsądowych i sądowych w zakresie prawa reklamy i zwalczania nieuczciwej konkurencji
  • reprezentacji przed Komisją Etyki Reklamy
  • wstępnej weryfikacji proponowanych oznaczeń na etapie koncepcyjnym (badanie na identyczność)
  • doradztwa w procesie projektowania znaku, nazwy lub całej identyfikacji graficznej
  • doradztwa w obszarze praw autorskich i umów regulujących wykorzystanie praw majątkowych do oznaczenia
  • szkoleń, warsztatów i innych form przekazywania wiedzy dotyczącej ochrony własności intelektualnej i praw autorskich

Doświadczenie

Wieloletnie doświadczenie zarówno na polu reklamy, jak i brandingu dało okazję do działania w najrozmaitszych aspektach branży. Daliśmy się poznać jako eksperci m.in. w zakresie sporządzania umów i opinii prawnych z zakresu prawa reklamy oraz nieuczciwej konkurencji. Mamy w naszym portfolio wiele spraw sądowych w zakresie działań marketingowych. Nasza działalność obejmuje także reprezentację klientów w postępowaniach przed Komisją Etyki Reklamy.

Rekomendacje

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Zespół naszych doradców udzieli kompleksowej pomocy. Będziesz mógł polegać na naszej wiedzy i doświadczeniu.
Sukces naszej współpracy wymaga sprawnej komunikacji i dialogu. Napisz, jak możemy Ci pomóc?

Warszawa

JWP Rzecznicy Patentowi
Sienna Center
ul. Żelazna 28/30
00-833 Warszawa
Polska
T: 22 436 05 07
E: info@jwp.pl

NIP: 526 011 18 68
REGON: 010532597
KRS: 0000717985

Gdańsk

JWP Rzecznicy Patentowi
Budynek HAXO
ul. Strzelecka 7B
80-803 Gdańsk
Polska
T: 58 511 05 00
E: gdansk@jwp.pl

Kraków

JWP Rzecznicy Patentowi
ul. Kamieńskiego 47
30-644 Kraków
Polska
T: 12 655 55 59
E: krakow@jwp.pl

Wrocław

JWP Rzecznicy Patentowi
WPT Budynek Alfa
ul. Klecińska 123
54-413 Wrocław
Polska
T: 71 342 50 53
E: wroclaw@jwp.pl