Tomasz Grucelski specjalizuje się w sprawach spornych i sądowych z zakresu ochrony własności intelektualnej oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji przed sądami powszechnymi, administracyjnymi i arbitrażowymi, przed Urzędem Patentowym RP, Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej oraz organami administracji celnej. Sporządza także opinie prawne i umowy w sprawach z zakresu ochrony własności intelektualnej.
Swoje doświadczenie zdobywał m.in. w Departamencie Prawnym Europejskiego Urzędu Patentowego (EPO), oddział w Hadze (Holandia); Wydziale Unieważnień Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) w Alicante (Hiszpania) oraz warszawskiej kancelarii rzeczników patentowych.
- Izba Adwokacka w Warszawie, aplikacja
- Polska Izba Rzeczników Patentowych, aplikacja
- Uniwersytet Warszawski, Prawo własności intelektualnej, studia podyplomowe
- Uniwersytet Warszawski, Wydział Prawa i Administracji, prawo
- University of Central Lancashire, Preston, Wielka Brytania, prawo
- PIRP – Polska Izba Rzeczników Patentowych
- Izba Adwokacka w Warszawie
- INTA – International Trademark Association
- ECTA – European Communities Trade Mark Association, The Anti-Counterfeiting Committee, EUIPO-Link Committee
- angielski
- Ochrona nazw domen internetowych
- Doradztwo strategiczne dla firm
- Audyt IP Due Diligence
- Monitorowanie znaków towarowych
- Ochrona praw autorskich
- Postępowania celne na granicy
- Postępowania sądowe
- Postępowania sporne
- Ochrona praw autorskich w Internecie
- Obsługa prawna start-upów
- Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa
- Przeniesienie praw własności intelektualnej
- Transfer technologii
- Ochrona wzorów przemysłowych
- Zarządzanie własnością intelektualną
- Ochrona znaków towarowych
- Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
- Naruszenie praw własności intelektualnej
[w:] „Prawo europejskie w praktyce”, nr 1, 2009. - Nielegalny towar – ochrona praw własności intelektualnej na granicy
[w:] „Monitor Europejski”, nr 12, 2008. - Anticouterfeiting Guide 2016
- Marka pod ochroną
[w:] „Rzeczpospolita”, dodatek „Siła marki”, 22.09.2016 r. - Koszulka z logo mistrzostw tylko na własny użytek
[w:] „Rzeczpospolita”