Znaki towarowe nie muszą być tylko słowami czy grafikami (logo). Mogą być dźwiękiem, kolorem, a nawet… zapachem czy smakiem! Choć ich rejestracja jest trudna, od lat podejmowane są próby, które…
Wieści o kontrowersyjnym patencie „na przywołanie postaci” złożonym przez Nintendo i przyznanym niedawno przez amerykański Urząd Patentów i Znaków Towarowych (USPTO) stały się viralem. Są one postrzegane nie tylko jako…
Na dzisiejszym globalnym, wysoce konkurencyjnym rynku znaki towarowe stanowią istotny składnik majątku przedsiębiorstw (notowany w bilansie po stronie aktywów). Chronią wizerunek marki i pomagają odróżnić produkty i usługi danej firmy…
Czy firma wprowadzająca do obrotu produkty znane w większości państw na świecie może stracić prawa do używania swojego znaku towarowego, którego jest pomysłodawcą? Kolejne przypadki wskazują na to, że tak….
Czym jest rzeczywiste używanie znaku towarowego? Kto może go używać? Co grozi przedsiębiorcy, który po uzyskaniu ochrony na swoje oznaczenie nie zatroszczy się o wyrobienie swojej marki? Warto mieć na…
Jakie wnioski w świetle prawa własności intelektualnej płyną z afery o alkotubki? Jak w nowatorski sposób zainteresować swoją ofertą klientów by było to prawnie bezpieczne? W świecie dużej konkurencyjności na rynku…
Zgodnie z najnowszym raportem Polskiego Związku Kosmetycznego oraz Fundacji WiseEuropa pt. „Kosmetyczna Polska”, Polska jest 9. eksporterem kosmetyków na świecie oraz 5. w Unii Europejskiej. Co więcej, dynamika wzrostu polskiego…
Nie ma nic zaskakującego w tym, że nazwy znaków towarowych zgłaszane w Urzędach Patentowych odzwierciedlają trendy i tendencje rynkowe, zarówna na poziomie lokalnym jak i globalnym. Przykładowo, w okresie pandemii…
Zapierające dech w piersiach widoki, dobre piwo, owce, skrzaty (ang. leprechauns) ukrywające garnce ze złotem po drugiej stronie tęczy, tradycyjne tańce i muzyka – skojarzeń z Irlandią może być tyle,…
Podróbki stwarzają okazję, by wzbogacić się kosztem znanych marek, których znaki towarowe lub same produkty są rozpoznawalne i często posiadają już określoną renomę. Samo wykonanie produktu łudząco podobnego do towaru…
W studium przypadku złożonego sporu pomiędzy polskim przedsiębiorstwem a amerykańską korporacją, dzielimy się wiedzą oraz opisujemy kluczowe aspekty skutecznej strategii postępowania. Prawa wyłączne mogą być niesłusznie kwestionowane, należy wiedzieć jak…
