Patenty udzielane są na wynalazki, które, oprócz posiadania nowości i poziomu wynalazczego, nadają się do przemysłowego stosowania. Co to oznacza w praktyce? Pojęcie przemysłowej stosowalności znajduje się w polskich przepisach…
Dlaczego warto wykonywać badanie znaku towarowego przed jego zgłoszeniem oraz monitoring po zgłoszeniu? 3 lata temu w polskim prawie dotyczącym znaków towarowych nastąpiły ważne zmiany. Wcześniej ekspert Urzędu Patentowego weryfikował,…
Branża kosmetyczna to prężnie rozwijająca się dziedzina, szacuje się, że w 2023 r. jej wartość ma osiągnąć ponad 800 miliardów dolarów. Nic dziwnego, że również w tej dziedzinie coraz więcej…
W lipcu 2019 r. obchodziliśmy 50 rocznicę lądowania człowieka na księżycu. Przez ostatnie 50 lat technologie kosmiczne poczyniły ogromne postępy. Od dawna jest to jeden z najbardziej zaawansowanych obszarów technicznych…
Uchwalona przez Sejm w dniu 16 października 2019 r. i dwa dni później przyjęta przez Senat, nowelizacja ustawy Prawo własności przemysłowej stanowi implementację dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie…
Monitorowanie trendów w dziedzinie patentowania wynalazków może przynieść przedsiębiorcom wiele korzyści. Jedną z nich jest możliwość przewidywania zmian na rynkach w interesujących ich dziedzinach. To element skutecznej walki z konkurencją….
Wymagania konsumentów kształtują rozwój szerokopasmowych usług mobilnych. Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ang. International Telecommunication Union) szacuje, że ruch na łączach wzrośnie od 10 do 100 razy w latach 2020–2030. Rosnąca liczba…
Nowe informacje o naruszeniach własności intelektualnej opublikowały EUIPO i Komisja Europejska. Wynika z nich, że chociaż od roku 2014 liczba zatrzymań podrobionych artykułów spada, to skala problemu nadal jest porażająca….
Słowo nowość jest powszechnie stosowane w bardzo różnych kontekstach, dlatego, w zależności od okoliczności, każdy może je zrozumieć inaczej. W prawie własności przemysłowej słowo nowość ma kluczowe znaczenie dla uzyskiwania…
Przez ponad 20 lat Roger Federer współpracował z marką Nike. Jednym z efektów tej kooperacji było stworzenie linii produktów sygnowanych inicjałami tenisisty – „RF”. Umowa sponsorska wygasła w marcu 2018…
Red Bull stracił rejestrację znaku towarowego skomponowanego z kombinacji kolorów niebieskiego i srebrnego. 29 lipca br., Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE), zakończył serię odwołań podtrzymując wcześniejsze orzeczenia, zgodnie z którymi…