Przeglądając aktualną ofertę kosmetyków da się zaobserwować wyraźne trendy – powtarzają się nie tylko substancje aktywne, ale również w stylizacji opakowania produktu da się zaobserwować aktualną modę. Zachowanie spójnej komunikacji…
W ciągu kilku ostatnich tygodni kolor różowy zawładnął mainstream, a wszystko to za sprawą premiery nowego pełnometrażowego filmu Grety Gerwig o Barbie. Kontrowersyjna lalka budząca tak wiele emocji, zarówno pozytywnych,…
Jak przedsiębiorca może się uchronić przed wydłużonym czasem postępowania czy też niepotrzebnymi, dającymi się uniknąć kosztami? Jak zagwarantować sukces w postaci uzyskania ochrony prawnej dla swojego znaku? Odpowiedź mieści się…
Znak towarowy, potocznie najczęściej rozumiany, jako logotyp firmy lub produktu, jest zgodnie z literą prawa dobrem niematerialnym, które poprzez wytworzenie związku z towarem, ma zapadać w pamięci konsumenta, dzięki czemu…
„Są jak wtrącenie, jak moment wolności i pokoju w zgiełku współczesnego świata.” Tak o perfumach mówiła Sonia Rykiel. Historia perfum sięga czasów prehistorycznych, kiedy to zauważono, że palone w ognisku…
Po ataku Rosji na Ukrainę, Unia Europejska, USA, a także Polska nałożyły na Rosję sankcje, między innymi gospodarcze. Wiele firm i przedsiębiorców posiadających znaki towarowe będące w mocy na terytorium…
Czym jest znak towarowy? To, zdawałoby się proste pytanie, powinno prowadzić do równie prostej odpowiedzi – na przykład: jest to coś umożliwiającego jednoznaczną identyfikację oznaczanych nim towarów. Ale wszystko zależy…
Prawo własności przemysłowej dość lakonicznie opisuje elementy konieczne umowy licencyjnej. Z lektury aktu prawnego wynika jedynie, że umowa musi być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Elementem essentialia negotii…
Rozpoznawalne marki od lat prowadzą zaciekłą wojnę z podróbkami. Nic dziwnego – zgodnie z raportem Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej w 2020 roku podrobione towary zatrzymane tylko w Unii…
Podczas pracy nad wprowadzeniem na rynek produktu należy zastanowić się jak go chronić oraz jak uniknąć naruszenia cudzych praw własności intelektualnej. Już na wczesnym etapie planowania warto przemyśleć, jak efektywnie…
W ostatnich latach na polskim rynku medialnym i rozrywkowym daje się zauważyć pewien niepokojący trend. Osoby skazane w przeszłości za ciężkie przestępstwa, jak np. wymuszenia czy kierowanie zorganizowaną grupą przestępczą…
