Logo JWP Rzecznicy Patentowi
  • Ochrona prawna brandu
  • Eksperci
Arletta Miciukiewicz-Dutt
rzecznik patentowy
Dominika Zioło
specjalista
Dorota Rzążewska
radca prawny
rzecznik patentowy
Magdalena Maksimowska
rzecznik patentowy
Helena Gajek
radca prawny
rzecznik patentowy
Patrycja Cielenkiewicz
rzecznik patentowy
Urszula Nowak
rzecznik patentowy
Wsparcie przygotowania oznaczeń do rejestracji i używania w obrocie

Logotyp, nazwa produktu i identyfikacja wizualna firmy to bardzo cenne składniki majątku przedsiębiorstwa. W oparciu o nie buduje się rozpoznawalność marki i w dużej mierze jej pozycję na rynku. Dlatego specjaliści zajmujący się kreowaniem marki pełnią niezwykle ważną rolę, a eksperci do spraw własności intelektualnej mogą w wartościowy sposób wesprzeć ich w procesie tworzenia oznaczeń. Aspekty prawnej ochrony marki powinny być uwzględniane od samych początków jej tworzenia. Pozwala to uniknąć zbędnych wydatków, oszczędza czas i wysiłki zarówno projektantów jak i zlecającego pracę Klienta.

Dlatego oferujemy:
  • wstępną weryfikację proponowanych oznaczeń na etapie koncepcyjnym (badanie na identyczność);
  • badanie i opiniowanie zdolności rejestrowej wybranych oznaczeń;
  • doradztwo w zakresie projektowania znaku, nazwy lub całej identyfikacji wizualnej;
  • doradztwo w obszarze praw autorskich i umów regulujących wykorzystanie praw majątkowych do znaku;
  • kompleksową obsługę związaną z rejestracją znaków towarowych i wzorów przemysłowych.

a

Badanie oznaczenia pozwala ocenić, jakie szanse na uzyskanie ochrony prawnej ma przygotowywany projekt nazwy, logotypu, czy hasła reklamowego. Dzięki konsultacji w zakresie ochrony prawnej Klient, wybierając spośród projektów stworzonych przez agencję lub grafika, ma szansę zdecydować się na oznaczenie nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale mające najsilniejszą zdolność rejestrową, czyli możliwość uzyskania skutecznej ochrony jako znak towarowy lub wzór przemysłowy, nienaruszający praw innych podmiotów. Badania przeprowadzają doświadczeni specjaliści z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi analitycznych i baz danych.

Komu proponujemy badanie i opiniowanie zdolności rejestrowej na etapie koncepcyjnym?
  • agencjom zajmujących się tworzeniem marki i identyfikacji wizualnej;
  • agencjom brandingowym;
  • agencjom namingowym;
  • agencjom reklamowym;
  • grafikom i projektantom prowadzącym własną działalność w zakresie tworzenia marki oraz wizerunku firmy.

a

Dlaczego badanie zdolności rejestrowej podczas projektowania logo jest bardzo ważne?
  • oszczędza czas i pieniądze,
  • zwiększa szanse na rejestrację oznaczenia bez przeszkód;
  • zmniejsza ryzyko naruszenia praw osób trzecich;
  • pomaga wykreować oryginalne i unikalne oznaczenie;
  • ułatwia zbudowanie spójnego brandu (w przypadku grupy oznaczeń);
  • pozwala zorientować się w działaniach konkurencji;
Udostępnij